PROS
Ženklas iš didžiosios raidės
Birželio 25 dieną Vabalių ežere startuoja pirmasis Lietuvos sportinės karpių žūklės čempionato etapas – PROS taurė. Abejoju ar daug yra Lietuvos karpininkų tarpe žmonių, kuriems PROS ženklas nieko nesakytų. Taipogi manau nemažai daliai mūsų kolegų du PROS veidai – Andrzej Bachera ir Aleksander Grzelewski yra dažniau matomi ir artimesni negu kažkokie tikri tolimi trečios eilės pusbroliai…
Na, o man jie jau seniai kaip tikri šeimos nariai. Šis neišskiriamas dvejetas visada su džiugesiu ir nekantriai laukiamas Lietuvoje. Kiekvieno susitikimo metu matau jų šypsenas ir spindinčias akis. Jie irgi žino, kad čia jie visada laukiami. Čia jų tikri draugai. Nesivelsiu į ilgą ir beprasmį statistinį produkcijos aprašymą, manau, kad tai norėdami jūs patys galite sėkmingai pasiskaityti jų internetiniame puslapyje. Pasistengsiu į PROS pažvelgti kiek kitu kampu.
PROS pradžia. Jau nebepamenu prieš kiek metų, bet tikrai daugiau negu dešimtmetį, vietinėje Kauno parodoje vienas mano pažįstamas verslininkas(ačiū jam) pristatė man kažkokį lenką, kuris dalyvauja parodoje ir bando pradėti žvejų batų gamybą, taipogi lygtais ieško ir guminių batų tiekėjų. Kadangi viskas, kas buvo susiję su Lenkija man buvo įdomu, nuvykau vakare į nurodytą kavinę. Susipažinome: Andrzej Bachera. Vėliau sekė ilgas susirašinėjimas, pokalbiai telefonu, netgi siuntėme kažkokius savo batų pavyzdžius ir ilgą laiką tyla. Kai aš jau buvau juos ir primiršęs – skambutis: Andrzejus nori susitikti. Susitikome Vilniuje. Pasirodo jie jau buvo pradėję žvejų batų ir bridkelnių gamybą, bet jų netenkino esamas pačių batų tiekėjas tiek kaina, tiek kokybe. Šį kartą jau suderinome ir konkrečius modelius ir kainas ir spalvas. Taip mūsų fabrike gimė vadinamoji oliwka spalva, kuri šiuo metu yra PROS vizitinė kortelė visame pasaulyje. Po šio susitikimo greitai prasidėjo mūsų batų gamyba ir tiekimas lenkams. Iš pradžių tai buvo nedideli kiekiai: veždavome mikroautobusu. Vėliau jų apetitas stebėtinai greitai augo, užsakymai didėjo ne procentais, o kartais. Sulig kiekvienais metais PROS firma žengdavo labai didelį žingsnį pirmyn. Kadangi mes tuo metu kažkiek prekiavome žvejų batais, susidomėjome mūsų kolegų gaminama produkcija ir pradėjome ją platinti Lietuvoje. Ranką prie širdies pridėjęs galiu pasakyti, kad iš pirmųjų partijų praktiškai kas antros bridkelnės sėkmingai leisdavo vandenį. Buvo krūva nepatenkintų klientų. Viską susirinkome ir grąžinome i Lenkiją. Tada ir pamatėme tikrą garbingos firmos veidą: viską be jokių problemų priėmė, ištaisė savo klaidas ir pakeitė į kokybišką produkciją. Antrasis mūsų mėginimas, nepaisant labai didelių mūsų klientų abejonių, pilnai pasiteisino. Pakeista nauja pažangi gamybos technologija ir kokybiškos medžiagos įgalino visiškai išvengti buvusių klaidų. Šiuo metu, mes – UAB „Paliūtis” – oficialūs PROS prekinio ženklo žvejų batų ir bridkelnių atstovai Lietuvoje per paskutinius šešis metus parduodame iki 10 000 porų PROS žvejų batų ir bridkelnių per metus. Ir kasmet turime iki trijų vandenį praleidžiančių bridkelnių. Būna metų, kai šis skaičius lygus nuliui.
PROS ir LKA. 2009 metų rudenį Konine įvyko mano ir Artūro(UAB „Paliūtis” generalinis direktorius) susitikimas su AJ GROUP(PROS) savininkais, kuris įrašė naują žingsnį mūsų bendradarbiavimo istorijoje. Tuokart pirmą kartą susipažinau su AJ GROUP generaliniu direktoriumi Aleksander Grzelewski. Užstalės pokalbio metu išvystėme temą ir apie Lietuvos karpininkų rėmimą ir FIPS’ed projektą. Aleksandą labai sudomino šis projektas, tik reikėjo sukonkretinti abipusę naudą. Man kilo mintis pasiūlyti lažybas. Tuo metu mes parduodavome iki tūkstančio porų PROS bridkelnių per metus. Mano pasiūlymas Aleksandrui: aš įsipareigoju nupirkti per sekančius metus 4000 porų bridkelnių vietoj dabartinio 1000, o jis suteikia paramą LKA 3000 Eur. Pasiūlymas Artūrui buvo kitoks: aš įsipareigoju parduoti per sekančius metus 4000 porų bridkelnių vietoj dabartinio 1000, tada „PALIŪTIS” suteikia paramą LKA 1000 Eur. Jeigu šios sąlygos neįvykdau, aš metų pabaigoje sumoku Artūrui 1000 Eur iš savo kišenės. Mes pasirodo žmonės azartiški(ypač, jeigu azartas pasvertas sveiku protu), tad mano pasiūlymas trisdešimties sekundžių bėgyje buvo apsvarstytas ir priimtas. Beliko tik įgyvendinti. Oi kaip nesinorėjo atsisveikinti su tais 1000 Eur…Teko gerai pasukti galvą ir sudėlioti visą veiksmų planą ir strategiją: ne juokas gi – per metus keturis kartus padidinti pardavimus. Būtent tuo laikotarpiu šį tikslą pasiekti svariai padėjo ir LKA. Šios organizacijos pajungimas viešinant ir reklamuojant PROS produkciją buvo didelė paspirtis organizuojant visą bridkelnių prekybą. Antroje metų pusėje galėjau ramiau atsipūsti – peržengiau numatytą 4000 porų pardavimo ribą ir išsaugojau šeimos biudžetą. Taip 2010 metais vienu metu atsirado du LKA generaliniai rėmėjai: PALIŪTIS ir PROS. Taip baigiamajame LKA sezono uždarymo vakarėlyje atsirado daug naujų veidų, iš kurių be dviejų PROS veidų – Andrzejaus ir Aleksandro – šiai dienai neįsivaizduojamas nei vienas sezono užbaigimo vakarėlis.
PROS Dabartis. Šios dienos AJ GROUP – PROS prekinio ženklo savininkas – viena iš pažangiausių ir didžiausių Europoje neperšlampamų darbo drabužių ir žvejų batų bei bridkelnių gamintojų, valdanti keletą didelių fabrikų. Jie gamina tiktai išskirtinai aukštos kokybės produkciją. Prieš keletą metų sėkmingai įgyvendino naują (man tuo metu atrodė mistinę) veiklos kryptį – ypatingai brangių madingų striukių iš PVC gamybą. Šiuo metu ši veiklos kryptis bendradarbiaujant su vienu Švedijos koncernu generuoja nemažas apyvartas ir pajamas. AJ GROUP kryptingai stiprina savo prekinį ženklą, dalyvauja visose pagrindinėse svarbiausiose pasaulinėse parodose, todėl kiekvienais metais jų pardavimo geografija smarkiai plečiasi. Šiuo metu šviesą atspindinčios fluoroscensinės bridkelnės pasiekia netgi Japoniją. Šiais metais jie pastatė didžiulį visiškai naują fabriką. Tai mus ypatingai nudžiugino, kadangi mūsų baldų gamybos įmonė – „HOFFIS” turėjo išskirtinę garbę pilnai apstatyti baldais naująją įmonę. Dabartinis PROS – vienas strateginių PALIŪTIS pirkėjų, stabiliai patenkantis į mūsų pardavimų trejetuką ir tuo pačiu ilgalaikis LKA generalinis rėmėjas.
PROS Ateitis. Manau būtų kvaila spėti ateitį, bet galima įžvelgti tam tikras tendencijas. Matau didelį mūsų produkcijos pirkimų augimą pirmojoje šių metų pusėje. Matau atsiradusius naujus modelius. Manau dviejų mėnesių laikotarpyje jau ir Lietuvos parduotuvėse pamatysime bent trijų rūšių naujasias PROS bridkelnes ir žvejų batus. Pirmosios keturios dar neoficialios bandominės poros jau Lietuvoje kažkam kaip prizai atiteko per Ilgio taurės pirmąjį etapą. Antrąją – oficialiąją partiją pristatysime per Lietuvos čempionato atidarymą Vabaliuose. Žinant nenustygstamą Aleksandro būdą, įsitikinęs, kad šiuo metu jo galvoje generuojasi tūkstančiai gerų verslo idėjų, kurių įgyvendinimą pamatysime netolimojoje ateityje. Žinau, kad planuojama pirkti dar vieną stambų Lenkijos fabriką. Visa tai žinau. O kiek dar nežinau? Bet tvirtai žinau vieną: PROS tai įmonė iš didžiosios raidės. Ir du žmonės iš didžiosios raidės: ANDRZEJ BACHERA ir ALEKSANDER GRZELEWSKI.