Jurgis Gudauskas
Dažniausiai karpininkas

Kažkaip nuo ryto čia visko daug įvyko. Bandau susikaupti ir nieko nepraleisdamas viską papasakoti. Todėl parašysiu kaip metraštininkas ;)

7:00. Dar tamsu, o Tomo su Saulium jau nėra. Nuo 7 ryto automobiliais galima judėti aplink ežerą, todėl jie abu jau ko gero kuriame nors sektoriuje. O naujienų po nakties yra. Aišku, visi labiausiai laukėme žinių iš A zonos, tačiau šį kartą „iššovė“ B zona. Pasirodo, varžybų pradžioje tikrai trūko tų kelių metrų tolimesnio užmetimo.Iš naujo, tolimojo taško Darius ir Aurimas per naktį ištraukė 2 žuvis. Dar viena bloga žinia – nuo vakar vakaro Ryčiui ir Viliui C zonoje nutrūko jau antras karpis…

8:30. Pakeliui į kapitonų susirinkimą ateina Tomo SMS, kuri priverčia šūktelti iš laimės. Olegas ir Tomas A zonoje kątik atsidarė. Kol kas nesvarbu kokio dydžio, svarbu kad turime žuvį itin prastai gaudančioje pazonėje. Dar prisiminiau vakar Olego pasakytą mintį: „Jei reikėtų rinktis sektorius iš mūsų visų trijų, aš ir dar kartą pasirinkčiau A“. Pasirodo reikėjo tik laiko ir komandinio darbo.

8:45. Kapitonų susirinkime skelbiami rytinio svėrimo rezultatai. Olego ir Tomo žuvis, kaip ir reikėjo tikėtis, dar nebuvo įtraukta į šią statistiką. Todėl Lietuvos rinktinė bendrame reitinge pakrito į 8 vietą. Pagal 9 valandos rezultatus A pazonėje daugiau komandų neatsidarė, tik JAV vyrai ištraukė dar vieną žuvį. Reiškia, Olego ir Tomo komanda tik penkta iš trylikos, pagavusi žuvį šiame 13 komandų krante.

9:00. Kapitonų susirinkime tik viena, tačiau pikta diskusija, kurią, ko gero, išprovokavo ir Lietuvos rinktinės atstovai. Daugelio komandų kapitonų nuomone šalys dalyvės pradėjo per daug piktnaudžiauti pagalbinių rinktinių narių stovyklavietėmis netoli sektorių. Kaip jau pasakojau anksčiau, mes, kaip ir dar keletas kitų šalių dalyvių šalia savo sektorių esame pastatę palapines, kuriose budi papildoma akių ir ausų pora, dieną naktį stebinti, kas darosi aplinkui. FIPSed vadovai pažada tokių stovyklų draudimą įtraukti jau į kitų metų taisykles. Mums, Lietuvos rinktinei, tai labai nenaudingas sprendimas. Pirmiausia, aišku, prarastume 24/7 žvalgus. O ir piniginės išlaidos padidėtų, todėl kad 3-4 asmenų gyvenimas viešbutyje ar kempinge kainuos gerokai brangiau, nei nakvynė ant gulto palapinėje. O kodėl šį kitų komandų protestą išprovokavo ir Lietuva? A zonoje, kur sektoriai dėl pakilusio vandens sumažinti nuo 20 iki 8 metrų, o už jų – brūzgynai ir balos, Zbynios ir Mariaus palapinė stovi prie pat linijos, žyminčios išorines Olego ir Tomo sektoriaus ribas. Dabartinės taisyklės tai leidžia ir mes, dar dėl viso pikto palapinių ir nakvynės vietą suderinome su teisėjais. Tačiau įsivaizduokite kitų komandų nepasitenkinimą, kai einant siaura pakrante link mūsų A13 sektoriaus kelią pastoja besišypsantys augaloto Mariaus ir pilvoto Zbynios veidai :) Todėl po susirinkimo paaigaunu FIPSed generalinį sekretorių ir iš karto teikiu siūlymą neįtraukti šio draudimo, o tiesiog reglamentuoti tokių „bazių“ vietą. Kadangi pagal FIPSed nuostatus kiekvienoje zonoje visą parą turi budėti bent vienas teisėjas, jiems irgi yra pastatomos palapinės su gultais. Aš pasiūliau aplink šiuos teisėjų budėjimo centrus steigti ir stovyklavietę pagalbiniams rinktinių nariams. Generaliniam sekretoriui šis mūsų siūlymas labai patiko ir net neabejoju, kad kitų metų taisyklėse tai jau bus aprašyta.

Susirinkimo metu pabendraujame su Latvių rinktinės kapitonu. Pasirodo, C zonoje jiems išpuolė klaikiai nedėkingas sektorius. Maksimalus gylis, kurį jie gali pasiekti – 80 cm… Įsivaizduojate, kaip galima siekti gero rezultato karpių varžybose tokiame gylyje?

Draugiškai pašnekam ir su JAV kapitonu. Konfliktas dėl kreivai „šaudančių“ amerikiečių B zonoje jau praeity. JAV rinktinės kapitonas papasakoja, kad didžiojoje daly JAV ežerų zig‘as – pats pagrindinis karpių gaudymo būdas. Tik keliose valstijose, pvz. Teksase, visi karpiai gaudomi nuo dugno.

Pagal sutarimą pirmojo kapitonų susirinkimo metu šiandien nuo 9:00 iki 12:00 komandoms galima pasipildyti jaukais ir pašarais. Tai reiškia, kad jei rinktinė padarė klaidą formuodama pašarinę bazę varžyboms, ji gali pasitaisyti ir, iš sektoriaus “išėmus” vienus pašarus, įnešti kitus. Kitu laiku tokie jaukų ar masalų įnešimai būtų baudžiami raudona kortele. Lietuvos rinktinė šia galimybe nesinaudoja – viskas, ko reikia, jau sektoriuose nuo varžybų pradžios.

10:00. A zonoje, prie Olego ir Tomo sektoriaus jau būriuojasi vienas kitas kitų rinktinių šnipelis. Nepadeda ir grėsminga mūsų “apsauga”. Po rytinės pagautos žuvies mes jau tapome itin įdomūs konkurentams, kurie šioje pazonėje vis dar sausi. Susidomėjimas mumis pasireiškia ir skundais. Kaimynystėje stovinčių rusų ar slovėnų prašymu prie mūsiškių A13 zonos atėjo teisėjas norėdamas mūsų vyrams duoti įspėjimą dėl vaikščiojimą už savo sektoriaus ribų. Raminu teisėją ir siūlau atsinešti ruletę ir pamatuoti mūsų sektorių. Nors pirmo susirinkimo metu organizatoriai atsiprašė, kad kai kurie sektoriai sumažinti nuo 20 iki 12 metrų, musų sektorius – tik metrų gylio. Todėl Olegui ir Tomui metant ilgą zig pavadėlį nori nenori kuris nors turi užeiti už sektoriaus palaikyti zigo masalą. Teisėjas ir be ruletės supranta mūsų situaciją ir priekaištų nebeturi.

10:15. Musiškių C5 zonoje teisėjai sveria dvi vieną po kitos pagautas žuvis. Nuotaika gerėja!

10:30. Tomą, Saulių, Mantą ir mane Mariaus skambutis nuo A zonos priverčia surėkti ant viso ežero. Olegas su Tomu A zonoje turi dar vieną žuvį! Po valandėlės atėję teisėjai pasveria A zonos vyrų žuvis: 15,8 kg per abi. Jei niekas nepasikeitė po 9 val. rezultatų, mes šioje pazonėje jau aplenkėme JAV komandą su 14 kg ir esame pirmi. Dabar tikrai jaučiame, kad Jūs, Lietuvoje skaitantys, kumščius per naktį deramai suspaudę laikėte ;)

12:00-12:30. Rytis su Viliumi iš eilės ištraukia dar dvi žuvis: 5 ir 8 kg!

14:00. Sėdžiu po ąžuolu ant kranto ir rašau reportažą. Netrukus visas komandas ir „prijaučiančius“ turi pasiekti Zbynios troškinio dubenėliai. Jis jį verda ant kranto milžiniškame katile jau antra diena ir išvežioja komandoms, kad besirungiantys vyrai galėtų rūpintis tik žvejyba. Labiau, nei troškinio, laukiu 15 val. rezultatų – net neabejoju, kad pakilsime iš 8 vietos.

Keletas įdomių faktų ir pastebėjimų.

Jei atsidarytumėte telkinio nuotrauką, pamatytumėte, kad ežeras turi daug atviro vandens, kuriame gylis didžiausias ir daug vadinamųjų „kišenių“, kur yra labai seklu. Kaip jūs manote, kur varžybų metu presinguojama žuvis ieškotų saugios vietos? Daugelis atsakysite, kad toliau nuo kranto, gilesniuose vandenyse plote. Šiame ežere čempionato metu įvyko visiškai atvirkščiai. Karpiai sulandžiojo į seklias įlankėles, kur beviltiškais laikyti sektoriai gaudo geriausiai.

Tokiame B zonos „akligatvyje“ gaudantys kroatai rodo stebuklus. Įlankoje, kuri iki kito kranto 150 metrų, jie meta 80 metrų, kitą krantą palikdami karpių “atėjimui” iš ploto. Karpiai eina ratu palei įlankos šlaitelį ir užsisukę grįžta jau kroatų krantu. Tam, kad juos sustabdytų, kroatai šeria visą juostą nuo savo meškerykočių iki žūklavietės už 80 metrų. Paprasta, tačiau geniali idėja, nes karpius jie traukia vieną po kito.

15:00. Turime naujausius rezultatus. Mes – aukštoje vietoje! Sunku tuo patikėti ir per anksti tuo džiaugtis. Liko paskutinių, karščiausių 20 valandų kova.

Pridedu naujausius rezultatus, keletą gražių mūsų vyrų nuotraukų ir vaizdus iš konkuruojančių komandų sektorių.